Design ja käytettävyys

Suunnittelupalvelut
Näissä olemme hyviä!
Digitaalinen palvelumuotoilu
Palvelumuotoilumenetelmillä haetaan uusia näkökulmia ja innovaatioita toiminnan kehittämiseen. Työpajatyöskentelyssä keskitytään oleelliseen ja pintaraapaisun sijaan paneudutaan kunnolla ennalta määriteltyihin ongelmakohtiin. Kun asioita on riittävästi tutkittu ja hutkittu voidaan siirtyä konkretian pariin konseptoinnin ja käyttöliittymäsuunnittelun kautta.

Konseptointi
Kokemuksemme perusteella digitaalisen palvelun uudistaminen työllistää sinua yllättävän paljon. Siksi suosittelemme, että panostamme yhdessä huolelliseen suunnitteluun ja konseptointiin. Toteutamme ratkaisun konseptoinnin ja prototyypin palvelusta, jotta ideaa voi testata oikeilla käyttäjillä ilman, että yhtäkään riviä koodia on kirjoitettu.

UI/UX, eli käyttöliittymä- ja käyttökokemussuunnittelu
Käyttöliittymäsuunnittelu vastaa siitä, millaisia näkymiä ja millaisia käyttöliittymäelementtejä palvelu sisältää ja miten ne toimivat. Käyttökokemussuunnittelussa taas otetaan kantaa esimerkiksi siihen, miten käyttäjä navigoi verkkosivustolla tai mobiilisovelluksessa. Oli suunnitteluvaihe mikä tahansa, on suunnittelijan tehtävänä huolehtia digitaalisen palvelun kokonaisvaltaisesta käyttökokemuksesta, tehden käyttäjälähtöisiä ratkaisuja, jotka juontavat asiakkaan liiketoiminnan tavoitteisiin.

Visuaalinen suunnittelu
Visuaalinen suunnittelu vastaa siitä, miltä palvelu näyttää ja miltä se tuntuu ollen näin suora jatkumo käyttöliittymäsuunnittelulle, eli UI-suunnittelulle. Suunnittelu voidaan tehdä nojaten olemassa oleviin brändimateriaaleihin tai täysin tyhjältä pöydältä. Usein visuaalinen suunnittelu tehdään käyttöliittymäsuunnittelun yhteydessä.

Suunnittelu ja toteutus saman katon alta
Innovaatiosetelillä rahoitusta suunnittelutyöhön
Suunnittelupalveluihimme voit saada rahoitusta innovaatiosetelillä, jos tuote- tai palveluideasi omaa kansainvälistä kasvupotentiaalia.
Suunnittelutiimimme referenssejä

Lahden kaupungin WordPress-verkkosivustouudistus onnistui yli odotusten ja aikataulussa sekä budjetissa pysyen
Suunnittelimme ja toteutimme Lahden kaupungille uuden, saavutettavan verkkosivuston, joka julkaistiin syyskuussa 2020. Tässä artikkelissa kokoamme sekä toimittajan että tilaajan ajatukset hyvin sujuneesta projektista ja toteutuksesta. Poikkeustilanteesta huolimatta projekti vietiin läpi suotuisissa tuulissa, mutta miten se oli mahdollista, kerromme tässä artikkelissa.
Tutustu Lahti.fi-projektiin →
AaltoSDG -mobiilisovellus
Aalto-yliopiston SDG-työ kattaa laajan valikoiman opetusta, tutkimusta, yhteistyötä, kampuksen kehittämistä ja muuta toimintaa. Yhdessä IndustryHackin kanssa Aalto-yliopisto etsi keväällä 2019 innovaatiokumppaneita innovoimaan ja kehittämään ratkaisuja SDG-tavoitteiden yleisen näkyvyyden edistämiseksi. Tässä artikkelissa kerromme tarkemmin valituksi tulleesta ratkaisustamme, AaltoSDG-mobiilisovelluksesta.
Tutustu Aalto SDG -mobiilisovellukseen →
NoHo sivustouudistus
Pohjoismaihin laajentunut NoHo Partners Oyj (ent. Restamax) oli tilanteessa, jossa ylläpidettäviä verkkojulkaisujärjestelmiä oli useita, ja jotka olivat jo osin elinkaarensa ehtoopuolella. Uudistimme niin ravintola.fi -sivuston kuin loimme sivustot yksittäisille ravintoloillekin. Lue artikkelista kuinka hanke vietiin läpi.
Tutustu NoHo:n sivustouudistukseen →Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Jussi Rajamäki
Sales Lead
Teemme myös erillisiä verkkopalvelujen konseptointi- ja määrittelyprojekteja, joten pyydä tarjous Jussilta.
+358 46 923 5277
Kirjoituksiamme aiheesta
Verkkopalveluprojektin ei tarvitse olla iso mörkö
Monimutkaisten kokonaisuuksien hahmotus ilman konkretiaa on vaikeaa ja turhauttavaa. Siksi jo palvelukehityksen alkuvaiheessa kannattaa kommunikoida konkreettisten prototyyppien avulla.
Lue artikkeli →Lean UX - avointa kehittämistä nopeilla protoilla
Tavoitteena on saada aikaan mahdollisimman nopeasti toimivaa softaa, jota testaamalla saadaan jatkuva oppimissykli pyörimään aikaisessa vaiheessa. Lean UX -menetelmä on viimeisimpiä hypetyksen aiheita softa-alalla. Oli se sitten kaiken hurraamisen arvoinen tai ei, nyökyttelemme hyväksyvästi päitämme sen alleviivaamalle nopeiden protojen käyttämiselle. Maalaisjärjellä kun tiivistää, niin kyse on siitä, että tekemällä oppii. Seuraavaksi sneak peek meidän tekemiseen. Mennään Lean UXn teorian kautta, mutta älkäätte torkahtako!
Lue artikkeli →