Talouselämä uutisoi analytiikkayritys Flurryn raportista, jonka mukaan keskivertokäyttäjä kuluttaa 9 prosenttia enemmän aikaa mobiilisovelluksia käyttäen kuin verkossa liikkumiseen tietokoneellaan.
Kesäkuussa 2011 mobiilisovelluksille uhrattu aika oli tutkimuksen mukaan 81 minuuttia ja verkkosurfaukselle 74 minuuttia.
Oletko sinä jo tarkistanut, millä laitteilla teidän yrityksenne verkkosivuilla vieraillaan? Ystäväni kertoi suomalaisesta yrityksestä, jonka kohderyhmää ovat markkinoinnin päättäjät. Heidän yllätyksekseen lähes puolet sivuvierailusta tuli iPadeista ja älypuhelimista. Silloin tuli kiire katsoa, miltä sivu puhelimella näyttää. Auts, kuului kommentti. Silloin tuli kiire löytää mobiilioptimoinnin ammattilainen.