18.11.2011

Aamulehden Moro siirtyi WordPress-alustalle

Geniemin WordPressillä toteuttamat Aamulehden Moron uudet sivut ovat keränneet hyvää palautetta lukijoilta. Aamulehdessä kiitellään projektin sujuvaa ja nopeaa kulkua. Aamulehden ja Geniemin hyvässä yhteishengessä joustavuutta löytyi tarvittaessa molemmilta osapuolilta.
moro-mobiilialustalle

Aamulehden Moron uudet sivut on julkaistu ja hyvää palautetta on tullut. Geniem toteutti sivuston WordPress-alustalle, joka on maailman suosituin julkaisualusta. Maailmassa on erilaisten tutkimustahojen mukaan n. 360 miljoonaa verkkosivua, joista n. 100 miljoonaa aktiivista ja WordPressiin pohjautuvia sivuja 66 miljoonaa.

Aamulehden Seppo Roth kommentoi projektia: ”En ole ennen ollut it-projektissa joka olisi mennyt näin sujuvasti ja ongelmitta maaliin.”. Projektia vetänyt Timo-Jaakko Rautavuori totesi: ”Sivusto valmistui pikavauhtia, mikä oli meille tärkeää. Rakentaminen alkoi syyskuun alussa, ja saitti oli julki jo marraskuun puolivälissä. Rakentaminen eteni hyvässä hengessä ja tiesimme koko ajan, missä mennään. Erityisen hyvää oli se, että sivustoa rakennettiin erittäin joustavasti ja tarvittessa koodarit ottivat spurtteja, jos jokin asia oli saatava pikavauhtia valmiiksi.  Sen vuoksi mekin pystyimme joustamaan silloin, jos jokin asia puolestaan viivästyi.”

Geniem on erikoistunut mobiiliprojektien lisäksi vaativiin WordPress projekteihin. Isoja julkaisijoita jotka käyttävät WordPressiä ovat mm. TED, CNN, NBC Sports ja TechCrunch.