Palvelut: Digitaalinen palvelumuotoilu

Haluatko lisää tulosta sekä tyytyväisiä ja sitoutuneita asiakkaita?

Asiakaskokemuksen kehittäminen on kestävän ja kannattavan liiketoiminnan elinehto. Fyysisen ja digitaalisen toimintaympäristön murtaessa toistensa muureja, menestyjiä ovat he, jotka ymmärtävät hyödyntää teknologian mahdollisuudet omaksi sekä asiakkaidensa parhaaksi. Geniem Service Lab auttaa varmistamaan, että Sinä kuulut heihin.

Mikä on Geniem Service Lab?

Riskitön ja kustannustehokas menetelmä kehittää digitaalisia palveluja, ratkaista ongelmia asiakaslähtöisesti sekä löytää uusia liiketoimintamahdollisuuksia.

 

Service Labissa asetetaan ensin päämäärä – esimerkiksi asiakaspalvelun työtaakan vähentäminen digitaalisten prosessien kehittämisellä – jonka jälkeen ideoidaan palvelua yhteisissä työpajoissa, joiden perusteella tuotetaan testattava prototyyppi.

 

Asiakaslähtöisen ajattelun avulla emme rakenna ainoastaan tyylikkäitä ja toimivia käyttöliittymiä, vaan digitaalisia palveluita, jotka vahvistavat asiakaskokemusta ja vastaavat liiketoimintasi tavoitteita.

Miksi digitaalinen palvelumuotoilu on tärkeää?

Asiakaskokemus on nykyaikaisen yrityksen tärkein kilpailuvaltti ja lähes jokaiseen palveluun liittyy digitaalinen ratkaisu.

 

Service Labin avulla saat uusia näkökulmia tuottamaasi asiakaskokemukseen, sisäisiin prosesseihin sekä digitalisaation mahdollisuuksiin nyt ja tulevaisuudessa.

Mitä hyödyn Service Labista?

Sen sijaan, että aloitetaan kehitystyö epämääräisillä dokumenteilla ja lukemattomien iteraatiokierrosten jälkeen todetaan, ettei idea toimikaan – Service Lab perustuu työpajamuotoiseen työhön, jossa yhdessä ideoimme, luonnostelemme ja arvioimme erilaisia ratkaisuja. Syntyneistä ideoista ja luonnoksista luomme interaktiivisen prototyypin, jota testataan oikeilla asiakkailla.

 

Varsinaisen kehitysvaiheen alkaessa voimme keskittyä yksityiskohtien hiomiseen, sillä tiedämme jo idean toimivan.

 

Sinulta säästyy aikaa ja rahaa.

Suunnitteluprosessi – näin asiasi etenee

Muotoilemme palvelusi neljässä vaiheessa, joissa tuotetaan yhteistyön, oivallusten sekä konkreettisen tekemisen kautta käyttövalmis ja hyväksi todettu kokonaisuus digitaalisen palvelutoteutuksesi pohjaksi.

1

Tutki: Määritetään kehys, jonka sisällä toimitaan. Mitä tavoitellaan? Mitä pohjatietoa on olemassa ja mitä pitää kerätä? Mikä olisi paras tiimi työpajoihin?

2

Eläydy: Matkataan palvelupolku. Tarkastellaan toimintamalleja käyttäjien näkökulmasta. Mitä käyttäjä haluaa saavuttaa? Miten hänet ohjataan tavoitteeseensa?

3

Ideoi: Luonnostellaan ja muotoillaan palvelua. Innovoidaan vapaasti, löydetään käyttäjätarinoille konkreettinen muoto ja tehdään niistä prototyyppi.

4

Kokeile: Kokeillaan konseptin toimivuutta loppukäyttäjillä, ja parannetaan sitä palautteen perusteella.

5

Lopputulos: Teille jää vapaaseen käyttöön prototyyppi ja konseptikuvaus Service Labissa tuotetusta ideasta. Työpajojen jäljiltä olette myös todennäköisesti tietoisempia yrityksen sisäisistä kuvioista ja osaatte katsoa liiketoimintaanne usemmasta eri näkökulmasta. Vaikka ette lopulta toteuttaisikaan prototyyppiä vastaavaa palvelua, se voi toimia teillä suunnan näyttäjänä ja inspiraation lähteenä liiketoimintanne digitalisoimisessa.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Teemu Into

Teemu Into

Design Lead

Ota yhteyttä Teemuun, kun haluat kuulla lisää palvelumuotoilun palveluistamme.

050 3410 497

Kirjoituksiamme aiheesta

Verkkopalveluprojektin ei tarvitse olla iso mörkö

Monimutkaisten kokonaisuuksien hahmotus ilman konkretiaa on vaikeaa ja turhauttavaa. Siksi jo palvelukehityksen alkuvaiheessa kannattaa kommunikoida konkreettisten prototyyppien avulla.

Lue juttu
lean-ux-2

Lean UX - avointa kehittämistä nopeilla protoilla

Tavoitteena on saada aikaan mahdollisimman nopeasti toimivaa softaa, jota testaamalla saadaan jatkuva oppimissykli pyörimään aikaisessa vaiheessa. Lean UX -menetelmä on viimeisimpiä hypetyksen aiheita softa-alalla. Oli se sitten kaiken hurraamisen arvoinen tai ei, nyökyttelemme hyväksyvästi päitämme sen alleviivaamalle nopeiden protojen käyttämiselle. Maalaisjärjellä kun tiivistää, niin kyse on siitä, että tekemällä oppii. Seuraavaksi sneak peek meidän tekemiseen. Mennään Lean UXn teorian kautta, mutta älkäätte torkahtako!

Lue juttu
Kakut

Moni kakku päältä kaunis - Aamiaistilaisuus asiakaslähtöisestä suunnittelusta pe 16.3.

Kiinnostaako kurkistus digiprojektin kulisseihin? Tampereen Kauppakamarin maaliskuun aamiaistilaisuudessa paneudutaan asiakaslähtöisiin suunnittelumenetelmiin, ja Design Leadimme Teemu Into kertoo minkälaisin menetelmin meillä konseptoidaan digitaalisia palveluja.

Lue tapahtumasta

Miten voisimme auttaa?

Kiinnostuitko? Jätä tietosi, niin palaamme asiaan.